Κυριακή, 14 Ιουλίου 2013

Η Σαντορίνη που με «σκλάβωσε»

Το νησί που με μάγεψε μετά τη Ζάκυνθο όπου και γεννήθηκα και δεν περνάει καλοκαίρι που να μην το επισκεφθώ είναι η Σαντορίνη. Και ιδιαίτερα η Οία. Με ένα τοπίο απόκοσμο που πιστεύω ότι αξίζει να το δει κάποιος έστω και μία φορά στη ζωή του.

Η Σαντορίνη με το σεληνιακό τοπίο και βαθιά μπλε νερά, σχεδόν μοβ σε κάποιες περιοχές λόγω του ηφαιστειογενούς νησιού. Με το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα... ειδικά από την Οία που κρατάει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, ενώ πρόσφατα ανακάλυψα και το Ακρωτήρι...
Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο, αλλά ερωτεύθηκε την Οία. Μία ερμηνεύτρια με δύο αγάπες: Το Αιγαίο και το Ιόνιο
Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο, αλλά ερωτεύθηκε την Οία. Μία ερμηνεύτρια με δύο αγάπες: Το Αιγαίο και το Ιόνιο
Προτιμώ τα όχι και τόσο κοσμικά σημεία της Οίας, τη Φοινικιά και το Αμμούδι - το μικρό λιμανάκι κάτω ακριβώς από την Οία όπου μπορεί να απολαύσει κανείς φρέσκα ψάρια, αλιευμένα την ίδια ημέρα. Πηγαίνω τόσα χρόνια, που ζω την άλλη πλευρά της Σαντορίνης.
Αυτό το νησί με σκλάβωσε με την πρώτη ματιά... Θυμάμαι στην παρθενική μου επίσκεψη, τότε που τα καράβια έκαναν άπειρες ώρες να φθάσουν, γιατί σταματούσαν σχεδόν σε όλα τα νησιά της γραμμής, και ξενυχτισμένη προσπαθούσα να κοιμηθώ εν πλω και κάθε τρεις και λίγο ξυπνούσα και ρωτούσα: πότε φθάνουμε Σαντορίνη; Και τότε μου είχαν πει: όταν δεις το πιο όμορφο νησί, τότε αυτό θα είναι η Σαντορίνη...Είδα την Οία και είπα: εκεί θέλω να πάω... Και από τότε με έχει αιχμαλωτίσει διά βίου... Το απόκρημνο που έχει. Το απόλυτο χάος και η θάλασσα... Αυτό με ηρεμεί και μου δίνει δύναμη...
Η καρδιά μου, όμως, είναι δοσμένη και στη Ζάκυνθο... Στον τόπο που συντρόφευσε τα παιδικά μου χρόνια αλλά και τη μετέπειτα ζωή μου. Ο συνδυασμός του πράσινου με τα γαλαζοπράσινα νερά που τον συναντάς μόνο στο Ιόνιο. Πολύ διαφορετικές εικόνες από το Αιγαίο. Στη Ζάκυνθο άκουσα τη μουσική που με καθόρισε. Είδα να παίζουν κιθάρες και ενίοτε αυτές οι κιθάρες να γίνονται παρέες. Ακουσα πρίμα σεκόντα... Κολύμπησα στον Γέρακα, στην αγαπημένη μου παραλία, όπου εκεί πάει για να γεννήσει η θαλάσσια χελώνα στα άβαθα και πολύ καθαρά νερά.

Η Σαντορίνη που με «σκλάβωσε» | ενθετα , forum εθνος , αρθρα | ethnos.gr