Πέμπτη, 2 Μαΐου 2013

Το δεύτερο ναυάγιο του Sea Diamond - The second sinking of Sea Diamond




Ολοκληρώθηκαν χθες στο τριμελές πλημμελειοδικείο Πειραιά οι καταθέσεις των τριών εμπειρογνωμόνων που είχαν διοριστεί από την εισαγγελία Νάξου για το ναυάγιο του Sea Diamond στη Σαντορίνη.
Λάθος χαρτογράφηση, αναπόφευκτο το ναυάγιο, κατέθεσαν οι εμπειρογνώμονες. Μπορούσε να ακολουθήσει άλλη πορεία, αντέτεινε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου
Σύμφωνα με τις καταθέσεις τους, η λανθασμένη χαρτογράφηση οδήγησε στην πρόσκρουση του πλοίου στους υφάλους καθιστώντας αδύνατη την αποφυγή του ναυαγίου, ανεξάρτητα από τους χειρισμούς του πληρώματος και του πλοιάρχου. Να σημειωθεί πως η πολιτική αγωγή αμφισβήτησε την κατάθεση ενός εκ των τριών εμπειρογνωμόνων.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, Γ. Δαρζέντας, υποστήριξε πως ο πλοίαρχος του Sea Diamond είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει άλλη πορεία για μεγαλύτερη ασφάλεια, χωρίς όμως να αναιρέσει τη λανθασμένη χαρτογράφηση. Πρόσθεσε επίσης πως υπάρχει περιορισμένης έκτασης ρύπανση στο σημείο του ναυαγίου.
Τις μετρήσεις του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) επικαλέστηκαν οι συνήγοροι υπεράσπισης. Σύμφωνα με τα στοιχεία των μετρήσεων, τις οποίες γνώριζε το Λιμενικό Ταμείο Θήρας, οι επιπτώσεις στο οικοσύστημα και στη θαλάσσια βιοκοινωνία είναι αμελητέες. Κατατέθηκε, μάλιστα, η απάντηση του αρμόδιου επιτρόπου της Ε.Ε., Γ. Πότοσνικ, στην ερώτηση του Ν. Χρυσόγελου των Οικολόγων Πρασίνων που αποδεικνύει πως δεν στοιχειοθετείται περιβαλλοντική απειλή από το ναυάγιο.

Επιτροπή αγώνα κατοίκων: "Το ΕΛΚΕΘΕ χρηματοδοτείται από την εταιρεία"
Αναξιόπιστα είναι τα αποτελέσματα των ερευνών του ΕΛΚΕΘΕ, σύμφωνα με την επιτροπή κατοίκων Θήρας, καθώς, όπως καταγγέλλουν σε προηγούμενη ανακοίνωσή τους, οι έρευνες χρηματοδοτούνται από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, ενώ παράλληλα αποτελεί τεχνικό-επιστημονικό σύμβουλο του υπουργείου Ναυτιλίας. Την ίδια στιγμή, επικαλούνται παλαιότερες δηλώσεις των υπευθύνων του ΕΛΚΕΘΕ, πως το ναυάγιο αποτελεί εν δυνάμει περιβαλλοντική απειλή.


Το δεύτερο ναυάγιο του Sea Diamond - Η Αυγή Online