Τετάρτη, 13 Φεβρουαρίου 2013

HO.RE.CA: HMEΡΙΔΑ ΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΣΤΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟ


Η ελληνική γαστρονομία είναι σε θέση να συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, προσελκύοντας 500.000 επιπλέον τουρίστες, ενισχύοντας το ΑΕΠ κατά 1 δισ. ευρώ και δημιουργώντας 50.000 νέες θέσεις εργασίας, τόσο μέσω συνεργασιών του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου, όσο και μέσω της αξιοποίησης των εξαγώγιμων επώνυμων προϊόντων.
Με αυτό ως βασικό συμπέρασμα πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο της 8ης έκθεσης HO.RE.CA., η ημερίδα του ΣΕΤΕ «Γαστροτουρισμός: τροφή για ανάπτυξη» με σκοπό την ανάδειξη της σημασίας της καμπάνιας ανεύρεσης οικονομικών πόρων για την υλοποίηση του έργου «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού».

Η νοοτροπία αλλάζει
Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίας, που συντόνισε ο δημοσιογράφος του Σκάι, Νίκος Ανδρίτσος, αναλύθηκαν καλές πρακτικές συνεργασίας του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου από τον Αλέξανδρο Αγγελόπουλο, Αντιπρόεδρο της Aldemar Hotels & SPA, τον Θωμά Δούζη, Ιδρυτή της Έργον, τον Γιώργο Δρακόπουλο, Γενικό Διευθυντή ΣΕΤΕ, τον Βασίλη Ζαχαράκη, Σεφ/Ιδιοκτήτη του εστιατορίου Νυχτέρι στη Σαντορίνη και του Χρήστου Σοκόλη, Ιδρυτή του γραφείου marketing Food Concepts.

Τα βασικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τη συζήτηση του πάνελ ήταν η σχέση ποιότητας, κόστους και έλλειψης ποσότητας πρώτων υλών που οδήγησαν τα προηγούμενα χρόνια σε μια δυσαναλογία υπέρ των εισαγόμενων προϊόντων. Όπως επισήμανε ο Γιώργος Δρακόπουλος, αυτή η νοοτροπία αρχίζει να αλλάζει προς το ποιοτικότερο και το ελληνικότερο, αφού αλλάζει και η κουλτούρα όλων σχετικά με την ελληνική γαστρονομία. Το πάνελ έκλεισε με την πεποίθηση ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι σε θέση να ωθήσει τον πρωτογενή τομέα προς την παραγωγή ποιοτικότερων προϊόντων, τα οποία θα προβάλλονται και θα προωθούνται μέσω των ξενοδοχείων.     

Ανάγκη περισσότερων συνεργιών
«Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα επώνυμα προϊόντα ώστε να ενισχύσουν τον τουρισμό;» ήταν το θέμα της δεύτερης συνεδρίας της ημερίδας που συντόνισε η διευθύντρια του περιοδικού Οινοχόος της Καθημερινής, Μερόπη Παπαδοπούλου. Στο πάνελ των ομιλητών συμμετείχαν οι Γεωργία Καρούκη, Group Βrand Μanager στην εταιρεία Καρούλιας, υπεύθυνη για το Metaxa, Παναγιώτα Βλάχου, συνιδιοκτήτρια της Φερέοικος και Υπεύθυνη Ανάπτυξης του Δικτύου των Παραγωγών και Σαλώμη Σταυρίδου, Διευθύντρια Μάρκετινγκ της εταιρείας Kayak. Επίσης οι Ζαφείρης Τρικαλινός, Πρόεδρος της ομώνυμης εταιρείας παραγωγής αυγοτάραχου, Πάνος Μανουηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Odysea, Λευτέρης Πλατανισιώτης, Γενικός Διευθυντής της Γαία και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Άγγελος Ρούβαλης.

Τα βασικά συμπεράσματα του πάνελ ήταν ότι τα επώνυμα ελληνικά προϊόντα έχουν δυναμική προβολή στις διεθνείς αγορές και παρατηρείται ένα διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από το ξένο εν δυνάμει τουριστικό κοινό. Γι’ αυτό τα ελληνικά σημεία εστίασης στο εξωτερικό θα πρέπει άμεσα να βελτιωθούν και να αρχίσουν να χρησιμοποιούν ποιοτικές πρώτες ύλες.

Επιπλέον, το πάνελ συμφώνησε πως πρέπει να υλοποιούνται περισσότερες συνέργιες ανάμεσα στις εταιρείες και να ενισχυθεί η προβολή των ελληνικών τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία της κάθε περιοχής, δίνοντας μεγάλη σημασία στις τοπικές κουζίνες έτσι ώστε οι τουρίστες να αποκτούν γαστρονομικές προσλαμβάνουσες, τις οποίες στη συνέχεια θα αξιοποιούν στις χώρες τους. Τέλος, επισημάνθηκε η ανάγκη για περιορισμό της γραφειοκρατίας με παράλληλη ενίσχυση της υγιούς επιχειρηματικότητας. 

Συστράτευση
Το έργο «Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού» αποτελεί αφορμή για συστράτευση όλων όσοι υπηρετούν υπεύθυνα τον ελληνικό τουρισμό, ενώ η καμπάνια για την ανεύρεση των οικονομικών πόρων «Γαστροτουρισμός – Τροφή για ανάπτυξη» θα «τρέχει» έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Στην προσπάθεια αυτή, ο ΣΕΤΕ έχει ήδη αποκλειστικούς partners την Aegean Airlines και τη Eurobank και πρόσφατα προστέθηκαν ως υποστηρικτές οι εταιρείες Edenred, Μetaxa, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», Αθηναϊκή Ζυθοποιία και ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου.

Χορηγοί και υποστηρικτές
Χορηγοί Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος Καθημερινής – Σκάι και το περιοδικό Athens Insider, ενώ το Αθηνόραμα είναι ειδικός συνεργάτης προβολής. Επιπλέον, η HO.RE.CA. είναι ειδικός κλαδικός συνεργάτης, ενώ το Marketing Week, το Daily Fax, το Hotel & Restaurant της Boussias Communications, ο online οδηγός The Food & Leisure Guide, το τουριστικό περιοδικό και portal Greek Travel Pages συγκαταλέγονται στους χορηγούς κλαδικής επικοινωνίας. Χορηγός εκτυπώσεων είναι η PressiousArvanitidis, δημιουργός της καμπάνιας η Spot JWT, ενώ το πρόγραμμα δημοσιότητας χειρίζεται η Advocate/Burson-Marsteller, μέλος του PRC Group, ως αποκλειστικός συνεργάτης επικοινωνίας και δημοσιότητας του ΣΕΤΕ για την εκπόνηση αυτού του έργου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την ευγενική προσφορά των εταιρειών ΗΟ.RE.CA., Aria Γεύσεων, Expowork και Next A.E.


Marketing Week - HO.RE.CA: HMEΡΙΔΑ ΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΣΤΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟ