Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

Η ηφαιστειογενής Σαντορίνη κατέχει το ισχυρότερο brand name της ελληνικής οινικής παραγωγής


Ξεκίνησε το 1994 με την παραγωγή του Θαλασσίτη στη . Στη συνέχεια η παραγωγός εταιρεία Γαία Οινοποιητική «άνοιξε τα φτερά της» και βρέθηκε σε μια άλλη περιοχή, φημισμένη για την ποιότητα των κρασιών της, τη Νεμέα.
Λέων Καράτσαλος, γενικός διευθυντής της εταιρείας Γαία Οινοποιητική
Λέων Καράτσαλος, γενικός διευθυντής της εταιρείας Γαία Οινοποιητική
Εκεί τόσο κ. Λέων Καράτσαλος όσο και ο έτερος των ιδιοκτητών κ. Γιάννης Παρασκευόπουλος εγκατέστησαν το κύριο οινοποιείο τους και συνέχισαν να παραμένουν απόλυτα σταθεροί και προσηλωμένοι στις δύο σημαντικότερες ελληνικές ποικιλίες κρασιού, το ασύρτικο και το αγιωργίτικο. Τα κρασιά τους έχουν τιμηθεί με βραβεία και έχουν αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις. Κύριος στόχος τους παραμένει η καταξίωση των δύο αυτών ποικιλιών στη διεθνή αγορά. Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των κρασιών τους κατευθύνεται στο εξωτερικό! Η Γαία Οινοποιητική διαφημίζει την Ελλάδα σε όλον τον κόσμο…
Στη συνέντευξη που ακολουθεί ο λακωνικός κ. Καράτσαλος μιλάει για το εγχείρημα, για τα κρασιά, για τα εδάφη και για αυτό που λέμε marketing…
Πόσο εύκολο είναι να συνδεθεί το προϊόν με την περιοχή στη συνείδηση του επισκέπτη; Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έχετε κάνει προς αυτή την κατεύθυνση; 
Η τοποθεσία του αμπελώνα είναι κυρίαρχο συστατικό του brand ενός οινικού προϊόντος. Όλες οι οινοπαραγωγικές χώρες έχουν φροντίσει να προβάλλουν τις διάφορες περιοχές παραγωγής ώστε τα προϊόντα γίνονται πιο εύκολα αντιληπτά από τον καταναλωτή. Η Ελλάδα δυστυχώς πολύ πρόσφατα ξεκίνησε να κάνει κάτι παρόμοιο. Αυτό που συνέβη όμως είναι ότι οι επιτυχίες κάποιων κρασιών στη διεθνή αγορά βοήθησαν στην αναγνωρισιμότητα της περιοχής παραγωγής τους από καταναλωτές της Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής κυρίως.
Από την περίοδο που το οινοποιείο έγινε επισκέψιμο, έχετε παρατηρήσει αύξηση του ενδιαφέροντος για τα κρασιά σας; 
Το επισκέψιμο του οινοποιείου μας λειτουργεί για να ικανοποιήσει την ανάγκη των φίλων μας να έρθουν σε άμεση επικοινωνία μαζί μας και να γνωρίσουν τον τόπο και τον τρόπο που παράγονται τα προϊόντα μας. Αυτή ήταν η βασική επιθυμία μας όταν αποφασίσαμε τη λειτουργία του.
Ποια είναι τα κύρια ποιοτικά χαρακτηριστικά του αμπελώνα στη Σαντορίνη και ποια τα προϊόντα σας; Επίσης θα ήθελα να μας πείτε λίγα λόγια για την ιστορία της Γαία Οινοποιητική. 
Ο αμπελώνας της Σαντορίνης είναι το ισχυρότερο brand name της ελληνικής οινικής παραγωγής. Το ηφαιστιογενές έδαφος, το ξεροθερμικό κλίμα, αν και η θάλασσα είναι παντού, η έντονη ηλιοφάνεια και η προσαρμογή της ποικιλίας του ασύρτικου στις συγκεκριμένες συνθήκες είναι το σύνολο εκείνο που προσδιορίζει τη μοναδικότητα του τελικού προϊόντος.
Η Γαία Οινοποιητική, αν και ξεκίνησε από τη Σαντορίνη με τον Θαλασσίτη το 1994, έχει εγκαταστήσει το κυρίως οινοποιείο της στο Κούτσι της Νεμέας όπου παράγει προϊόντα από την ποικιλία του αγιωργίτικου. Το σκεπτικό μας δεν έχει αλλάξει καθόλου από τότε που ξεκινήσαμε. Είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στις δύο από τις σημαντικότερες ελληνικές ποικιλίες – το ασύρτικο και το αγιωργίτικο – και στην καταξίωσή τους στη διεθνή αγορά.
Ποιές είναι οι κύριες αγορές όπου προωθείτε τα κρασιά σας και ποια η αποδοχή τους; Επιπλέον ποιο ποσοστό του τζίρου σας αφορά τις εξαγωγές; 
Είμαστε από την αρχή εστιασμένοι στις εξαγωγές. Στο 2012 το 60% των πωλήσεών μας είναι εξαγωγές σε ανεπτυγμένες αγορές, όπου τα προϊόντα μας καταναλώνονται όχι στις ελληνικές ταβέρνες αλλά στα τοπικά εστιατόρια. Εξάγουμε σχεδόν σε όλες τις χώρες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, στην Αυστραλία, στη Ρωσία, στη Βραζιλία, στην Κίνα, στην Ταϊλάνδη. Βεβαίως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς είναι οι μεγαλύτερες αγορές μας.
Το Έτος Γαστρονομίας πώς πιστεύετε ότι μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη και περαιτέρω προώθηση τόσο του νησιού όσο και των προϊόντων του; 
Η Σαντορίνη έχει την τύχη να θεωρείται ένας «top destination» της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς. Υπάρχουν αρκετά εστιατόρια με πολύ καλή τοπική αλλά και διεθνή κουζίνα στο νησί. Η παραγωγή τοπικών προϊόντων εκτός από το  είναι πολύ μικρή και δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για ανάπτυξη. Ακόμη και για το , για το οποίο έχουν γίνει κάποια σοβαρά βήματα στην αγορά, δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Το Έτος Γαστρονομίας μπορεί να βοηθήσει πολύ στην προώθηση της εικόνας γενικά του νησιού, αρκεί να μην περιοριστεί σε ευχές, ανακοινώσεις και συνεντεύξεις. Όσο μπορούμε πρέπει να αναβαθμίσουμε όλες τις μορφές υπηρεσιών που προσφέρουμε ώστε να προσελκύσουμε υψηλότερης ποιότητας τουρισμό.
Στο οινοποιείο μας στη Σαντορίνη δεν προσφέρουμε απλώς μια γευσιγνωσία, βάζουμε τον επισκέπτη, με απλό τρόπο χωρίς υπερβολές και νεοπλουτισμούς, να νιώσει αβίαστα τον κόσμο μας, τον κόσμο του καλού κρασιού.
Ποιες άλλες κινήσεις θα είχατε ενδεχομένως να προτείνετε προκειμένου να διασφαλιστεί η περαιτέρω εξέλιξη του νησιού; 
Η ανάπτυξη δεν διασφαλίζεται με κανέναν τρόπο. Πρέπει οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούμαστε στο νησί και η τοπική κοινωνία να θυμόμαστε συνεχώς ότι ακόμη είμαστε αρκετά πίσω από τον ανταγωνισμό. Πρέπει να συγκρινόμαστε με το καλύτερο αν θέλουμε να πάμε μπροστά. Η Ελλάδα είναι πανέμορφη χώρα αλλά δεν πρέπει να αρκούμαστε σε αυτό. Η παρέμβασή μας σε αυτό το πανέμορφο τοπίο είναι καθοριστική.
Πηγή: statbank


Η ηφαιστειογενής Σαντορίνη κατέχει το ισχυρότερο brand name της ελληνικής οινικής παραγωγής | PolisPress