Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

Ο θαλάσσιος τουρισμός, πλεονέκτημα για την ελληνική οικονομία

Ο θαλάσσιος τουρισμός, πλεονέκτημα για την ελληνική οικονομία

Οι τομείς της κρουαζιέρας και του yachting έχουν τη δυναμικότητα να δημιουργήσουν συνδυαστικά πάνω από 40.000 νέες θέσεις εργασίας, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε από το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Η πλήρης εφαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για το home-porting (λιμένες επιβίβασης/αποβίβασης) των εταιρειών κρουαζιέρας θα μπορούσε να προσδώσει στην ελληνική οικονομία ετήσια έσοδα άνω του ενός 1 δισ. ευρώ. 

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αυτό αποτυπώνεται σαφώς στα λόγια του διευθύνοντος συμβούλου της MSC Cruises, Pierfrancesco Vago, αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας και ομιλητή στο 1ο Posidonia Sea Tourism Forum. "Η βιομηχανία μας εξακολουθεί να παρουσιάζει εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα. Για το 2011 και μόνο παρήχθησαν προϊόντα και υπηρεσίες αξίας 36,7 δισ. ευρώ (πάνω από 6 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας), 3,5 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν από τους επιβάτες και τα πληρώματα κατά τη διάρκεια επισκέψεων στις 250 πόλεις-λιμένες που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Επιπροσθέτως, σημαντικό είναι το γεγονός ότι δημιουργήθηκαν περισσότερες από 315.000 θέσεις εργασίας ανά την Ευρώπη. Λαμβάνοντας υπόψη τα συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά ανεργίας σε άλλους τομείς, αυτό και μόνο συνιστά ένα άκρως αξιοσημείωτο αποτέλεσμα", είπε. 

Η ραγδαία ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην περιοχή μας αποδεικνύεται περαιτέρω από την άφιξη νέων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων της FTI Cruises το 2012, της Disney Cruises και της Paul Gauguin Cruises μέσα στο 2013, καθώς επίσης και από την παρουσία νέων πλοίων που θα πραγματοποιήσουν για πρώτη φορά φέτος δρομολόγια στη Μεσόγειο. 

"Μολονότι η Ελλάδα διαθέτει μια μοναδική ακτογραμμή μήκους 16.000 χλμ., 1.200 νησιά και 4.800 νησίδες, καθώς και ένα ήπιο κλίμα, οι μεγάλες δυνατότητες των θησαυρών αυτών και η εν δυνάμει συνεισφορά τους στην εθνική οικονομία παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτες λόγω της απουσίας ενός στρατηγικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων, που θα ευνοήσουν την ανάπτυξη ποιοτικών και ολοκληρωμένων προϊόντων θαλάσσιου τουρισμού. Αυτό όμως φαίνεται ότι αλλάζει πλέον", ανέφερε ο Θεόδωρος Βώκος, Project Director των Εκθέσεων Ποσειδώνια ΑΕ, διοργανωτών του φόρουμ. 

Το Posidonia Sea Tourism Forum, που θα λάβει χώρα στην Αθήνα από τις 28 έως και τις 29 Μαΐου, έχει ήδη προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον μεγάλων διεθνών εταιρειών κρουαζιέρας και yachting. Οι εταιρείες αυτές πρόκειται να διεκδικήσουν την προσοχή των τοπικών φορέων λήψης αποφάσεων του κλάδου που θα συναντηθούν στην ελληνική πρωτεύουσα για δύο ημέρες συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων, σχετικά με την πρόκληση της ανάπτυξης του τομέα στην Ελλάδα, την ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. 

Μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, όπως οι Royal Caribbean, Carnival, MSC Cruises, Silversea, Costa Crociere, Paul Gauguin Cruises και Louis Cruises έχουν ήδη δηλώσει το παρόν στο φετινό Posidonia Sea Tourism Forum, το οποίο τελεί πλέον υπό την υποστήριξη του Διεθνούς Συμβουλίου Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA - Europe και του Συνδέσμου Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας MedCruise. 

Νέα προσθήκη στο φετινό φόρουμ αποτελεί η έκθεση που θα προσφέρει τη δυνατότητα στους προμηθευτές του κλάδου να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Στους εκθέτες περιλαμβάνονται λιμένες, προορισμοί, ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες, πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών, εταιρείες τεχνικής υποστήριξης, εκδότες του κλάδου, νέες τεχνολογίες, διαχειριστές και μεσίτες θαλαμηγών, ειδικοί στην εσωτερική διαμόρφωση θαλαμηγών και μαρίνων κ.ά. Ήδη υπάρχει έντονο διεθνές ενδιαφέρον, τόσο για το συνέδριο, όσο και για την έκθεση. 

Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου πρωτοβουλίες όπως το Posidonia Sea Tourism Forum, μπορούν να συμβάλουν στην ανάπτυξη της βιομηχανίας του θαλάσσιου τουρισμού της περιοχής. Παράλληλα, η άφιξη μεγάλων διεθνών επενδυτών στον τομέα των μαρίνων, όπως η Camper & Nicholsons Marinas και D-Marine Investments Holding, σηματοδοτεί την έναρξη σημαντικών επενδύσεων σε ελληνικές μαρίνες και αποτελεί σοβαρή ένδειξη για ένα πιο εύρωστο μέλλον. 

Σύμφωνα με τον Γεώργιο Γράτσο, πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, "ο κλάδος του yachting προσφέρει ήδη 40.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. Η δημιουργία ενός περισσότερο φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος και η ανάπτυξη νέων μαρίνων ικανών να ελλιμενίζουν 10.000 περισσότερα σκάφη απ‘όσα φιλοξενούν επί του παρόντος, θα δημιουργούσαν επιπλέον 30.000 θέσεις εργασίας". 

"Η πρόσφατη εισροή άμεσων ξένων επενδύσεων στις ελληνικές μαρίνες μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη για την προσέλκυση περισσότερων επενδύσεων και συναλλάγματος στο εγγύς μέλλον, γεγονός το οποίο μπορεί να συντελέσει στην ανάπτυξη του ελληνικού κλάδου του yachting, δίνοντας ώθηση κατ’ αυτόν τον τρόπο σε μια αδρανή αγορά γεμάτη όμως δυνατότητες και προοπτικές", δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος. 

"Ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της Ελλάδας στην προσπάθειά της να ενισχύσει περαιτέρω όλες τις μορφές του θαλάσσιου τουρισμού, είναι η παράλληλη ανάπτυξη του τομέα στην Τουρκία, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο εν γένει. Η σημασία της ευρύτερης περιοχής για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία είναι καθοριστική για τη μακροπρόθεσμη και βιώσιμη ανάπτυξη στο μέλλον", κατέληξς. 

Το 2ο Posidonia Sea Tourism Forum, διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Διεθνούς Συμβουλίου Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA – Europe, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, του Συνδέσμου Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MedCruise), της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ) και του Ελληνικού Συνδέσμου Μεσιτών και Εμπειρογνωμόνων Θαλαμηγών. 


Πηγή: TravelDailyNews