Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013

Στόχος η προβολή των νησιών μας


Στόχος η προβολή των νησιών μας
Σε συνολικά 14 εκθέσεις τουρισμού (εγχώριες και διεθνείς) θα συμμετάσχει η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου, ενώ από φέτος στα περίπτερά της θα βρίσκονται εξουσιοδοτημένοι επαγγελματίες προώθησης τουριστικών προορισμών.

Σύμφωνα με την αρμόδια αντιπεριφερειάρχη Λίτσα Φτακλάκη, τα άτομα αυτά θα μιλούν τη γλώσσα της χώρας στην οποία πραγματοποιείται η έκθεση και θα αναλαμβάνουν σε συνεργασία με τους εκπροσώπους των δήμων και των επαγγελματιών του τουρισμού να διοργανώνουν επαγγελματικές συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες.

Προ ημερών η κ. Φτακλάκη έστειλε σε όλους τους δημάρχους της περιφέρειας σχετική επιστολή με την οποία τους ενημερώνει για τα παραπάνω και στην οποία αναφέρει αναλυτικά τις συμμετοχές στο πλαίσιο του επιχειρησιακού σχεδίου δράσης της τουριστικής προβολής της περιφέρειας νοτίου Αιγαίου.
Σημειώνεται ότι η επιλογή τους έγινε με βάση τις δικές τους προτάσεις και τις ανάγκες των περιοχών με σκοπό τη διατήρηση και την ενίσχυση των παραδοσιακών αγορών και την προσέλκυση αναδυόμενων τουριστικών αγορών.

Ειδικότερα, για τη συμμετοχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στις διοργανώσεις η αντιπεριφερειάρχης αναφέρει τα εξής:
Α) Εγχώριες εκθέσεις:
• στη Summer Holidays Expo στην Αθήνα &
• στη Philoxenia στη Θεσσαλονίκη.

Κρίνεται αναγκαία η συμμετοχή της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου στις ανωτέρω εκθέσεις για να δώσει βήμα για την προβολή των μικρότερων κυρίως νησιών, τα οποία αντλούν το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών τους από την Ελληνική αγορά, παρ’ όλο που έχουν φτωχές συμμετοχές από εξωτερικό, μειωμένο κοινό με αμφίβολα αποτελέσματα σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία συμμετοχής.

Β) Διεθνείς εκθέσεις:
ΚΥΠΡΟΣ
• Συμμετοχή στην έκθεση ΤΑΞΙΔΙ/ TAXIDI, 19-21/04/13 

Η έκθεση διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον Σύνδεσμο Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου και αποτελεί το ιδανικό φόρουμ για τη σωστή και πλήρη ενημέρωση του Κύπριου ταξιδιώτη όσον αφορά τουριστικούς προορισμούς και ταξιδιωτικά πακέτα. Επιπλέον οι εκθέτες αποκτούν γνώση των επιθυμιών του κοινού, καταγράφουν τις τάσεις για τα ταξίδια, ώστε να αναπροσαρμόζουν ανάλογα τα προγράμματα τους για να ικανοποιούν τυχόν νέες ανάγκες και προτιμήσεις. Με την ανάπτυξη των πτήσεων της CYPRUS airways, η συμμετοχή στην έκθεση θεωρείται απολύτως αναγκαία.

ΓΕΡΜΑΝΙΑ
• Συμμετοχή στην ΙΤΒ, τη μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού στην Ευρώπη, 6-10/03/13 

Η έκθεση έχει μεγάλη στρατηγική και οικονομική σημασία για τους συμμετέχοντες προορισμούς και επιχειρήσεις. Το 2012, την έκθεση επισκέφθηκαν 172.000 άτομα εκ των οποίων τα 113.000 ήταν εμπορικοί επισκέπτες. Αυτοί γνωρίζουν καλά τι έχει ανάγκη η αγορά, ποιές είναι οι παγκόσμιες τάσεις στον τουρισμό και το μεταφέρουν στους εκθέτες.
Η παρουσία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου στην έκθεση είναι πολύ σημαντική γιατί οι Γερμανοί αποτελούν κορυφαία αγορά για τα νησιά μας.

Η έκθεση καλύπτει τις ανάγκες των επαγγελματιών τουρισμού, συναντήσεις με tour operators και τουριστικούς πράκτορες, ενημέρωση για την πορεία της σεζόν, κρίσιμες για την έκβασή της. Την επισκέπτονται τα ΜΜΕ από όλες τις περιοχές της Γερμανίας και είναι ευκαιρία για δημόσιες σχέσεις και προβολή. Τέλος, τις τελευταίες ημέρες δέχεται μεγάλο αριθμό κοινού που ενημερώνεται για τους προορισμούς.

ΑΓΓΛΙΑ
• Συμμετοχή στην World Travel Market, Λονδίνο, 4-7/11/13 

Η World Travel Market είναι κορυφαία διεθνής έκθεση επαγγελματική (Β2Β). Είναι η ευκαιρία να προβληθούν οι τουριστικοί προορισμοί στους επαγγελματίες τουρισμού της Μ. Βρετανίας και διεθνώς, μια και είναι σημείο συνάντησης από κάθε γωνιά της γης. Την επισκέπτονται πάνω από 3.000 εκπρόσωποι ΜΜΕ και 29.000 εμπορικοί επισκέπτες. Είναι η πρώτη που πραγματοποιείται μετά την τουριστική σεζόν και δίνει το πρώτο στίγμα της επόμενης τουριστικής περιόδου. Να λάβουμε υπ’ όψη πόσο
σημαντική είναι η Αγγλική αγορά για τα νησιά μικρά και μεγάλα, αφού στα περισσότερα οι ʼγγλοι είναι πρώτοι σε αφίξεις.

• LONDON INTER DIVE SHOW, 23/03 έως 1/04/2013
Είναι εξειδικευμένη θεματική έκθεση που αφορά στον καταδυτικό τουρισμό. Διοργανώνεται δύο φορές τον χρόνο την τελευταία 20ετία από το DIVER, το κορυφαίο Βρετανικό περιοδικό για τις καταδύσεις. Συμμετέχουν εταιρείες εξοπλισμού καταδύσεων, προορισμοί που παρουσιάζουν καταδυτικό τουρισμό. Διοργανώνονται μαθήματα εξάσκησης, σεμινάρια από τους καλύτερους ομιλητές του είδους παγκοσμίως, όλες οι νέες τάσεις στο αγαπημένο σπορ των καταδύσεων, εξοπλισμοί και τεχνικές. Η έκθεση παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον για νησιά όπως η Κάλυμνος, Λέρος, Σαντορίνη, ʼνδρος και άλλα νησιά.

ΙΤΑΛΙΑ
• BIT- ΜΙΛΑΝΟ, 14-17/2/13, έκθεση επαγγελματιών (κυρίως) και κοινού

Οι Ιταλοί είναι πολύ ψηλά στις αφίξεις τόσο των Κυκλάδων όσο και των Δωδεκανήσων, σε κάποια δε νησιά, αποτελούν την πρώτη εθνικότητα. Είναι σταθεροί πελάτες που προτιμούν το προφίλ των μικρών νησιών με τα αυθεντικά στοιχεία. Η έκθεση BIT (Borsa Italiana del Turismo) είναι πολύ σημαντική γιατί θα ενεργοποιήσει την ζήτηση εφόσον η κρίση απέτρεψε πολλούς Ιταλούς από το να ταξιδεύσουν το καλοκαίρι που πέρασε.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι την ΒΙΤ 2012 επισκέφθηκαν 89.800 επισκέπτες (μειωμένοι κατά 11% λόγω κρίσης σε σύγκριση με την ΒΙΤ 2011). Σ’ αυτούς συμπεριλήφθηκαν 54.600 επαγγελματίες πράκτορες και 35.200 επισκέπτες. Οι 18.050 επαγγελματικές συναντήσεις ήταν αισθητά αυξημένες, αφού το 43% των 500 μεγαλύτερων διακινητών ταξιδιών, έδωσαν το παρών.

ΔΑΝΙΑ
• FERIE FOR ALLE – ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ, 22-24/02/13
Η έκθεση της Δανίας είναι από τις μεγαλύτερες και καλύτερες εκθέσεις της Σκανδιναβίας, από άποψη κίνησης και ενδιαφέροντος επισκεπτών.

Το 2012 η έκθεση προσέλκυσε πάνω από 66.000 επισκέπτες, από 36 χώρες, 3.000 επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, και 200 δημοσιογράφους του τουρισμού. Δεδομένου ότι η κίνηση από τη Δανία δεν είναι η μεγαλύτερη σε σύγκριση με άλλες Σκανδιναβικές χώρες είναι ευκαιρία να συμμετέχουν τα νησιά του Ν. Αιγαίου για να στηρίξουν την παρουσία τους και να αυξήσουν τη ζήτηση από τον προορισμό.

ΣΟΥΗΔΙΑ
• Allt for Sjon - Stockholm International Boat Show, 1-10/03/12, εξειδικευμένη έκθεση θαλάσσιου τουρισμού 


Η έκθεση συγκεντρώνει περισσότερους από 100.000 επισκέπτες, κοινό και επαγγελματίες, και συμμετοχές από 472 εταιρίες και οργανισμούς. Στην παγκόσμια κατάταξη ομοειδών εκθέσεων, η Allt for Sjon είναι μέσα στις 6 πρώτες θέσεις των μεγαλύτερων διεθνών διοργανώσεων.
Η Σουηδία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες και πιο ώριμες αγορές για τη χώρα μας.

Λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη αγάπη και παράδοση των Σουηδών στην ιστιοπλοΐα σίγουρα δεν αποτελεί έκπληξη το ότι στην χώρα αυτή λειτουργούν σήμερα 435 πιστοποιημένα Κλαμπ Ιστιοπλοΐας, με το μεγαλύτερο από αυτά να απαριθμεί περισσότερα από 200.000 μέλη.

Η παρουσία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου στην έκθεση θα βοηθήσει στην προβολή του εξειδικευμένου είδους θαλάσσιου τουρισμού, που αποτελεί πηγή ζωής για τα νησιά, θα ενισχύσει τους ιστιοπλοϊκούς ομίλους και τις διοργανώσεις και θα προβάλλει με τον καλύτερο εναλλακτικό τρόπο τις ομορφιές του κάθε τόπου.

ΓΑΛΛΙΑ
• SALON DE MONDIAL - ΠΑΡΙΣΙ, 21-24/03/13, έκθεση κοινού

Η έκθεση είναι η πιο σημαντική κοινού στη Γαλλία, το 2012 την επισκέφθηκαν 106.134 άτομα. Το 2013 ετοιμάζει νέα θέματα που αφορούν ιδιαίτερους προορισμούς, υπεύθυνους προορισμούς, δρόμους του κρασιού, δυνατότητες για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και άλλα.

Οι Γάλλοι τα τελευταία χρόνια έρχονται οργανωμένα με πτήσεις charter στα Δωδεκάνησα, ενώ στις Κυκλάδες ταξιδεύουν σε μικρούς αριθμούς με εξειδικευμένους tour operators ή μεμονωμένα. Το προφίλ του Γάλλου τουρίστα διακοπών που έχει ενδιαφέρον για τα πολιτιστικά θέματα και την ιστορία ενός τόπου, που λατρεύει τη θάλασσα, το φαγητό και το αυθεντικό περιβάλλον των νησιών ταιριάζει με το τουριστικό μας προϊόν.

Επιπλέον οι Γάλλοι γνωρίζουν αρκετά πράγματα για την Ελλάδα, διδάσκονται σε πολλά σχολεία Αρχαία Ελληνικά, διαβάζουν ποίηση κλπ. Είναι δε μια μεγάλη αγορά που δεν έχουμε εξερευνήσει και πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε ευκαιρία επικοινωνίας και προβολής.

• SEA TRADE MED - Μασσαλία, 29-30/11/13, έκθεση κοινού 
Πρόκειται για μια διοργάνωση με αποκλειστικό αντικείμενο, την αγορά κρουαζιέρας. Στην εν λόγω διοργάνωση, συμμετέχουν σαράντα σχεδόν εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο και αποτελεί ιδανικό βήμα για : α) τη γνωριμία με αγοραστές και στελέχη εταιριών, β) την δημιουργία σχέσεων με υπάρχοντες ή νέους συνεργάτες, γ) την δικτύωση με τους πρωτοπόρους της αγοράς, δ) την προβολή και την ενίσχυση της ταυτότητας του προορισμού μας, ε) την προώθηση του σε ένα πιο ευρύ κοινό. Στη διοργάνωση μετέχουν επίσης, ως επισκέπτες, χιλιάδες επαγγελματίες τουριστικοί πράκτορες.

ΡΩΣΙΑ
• MITT - ΜΟΣΧΑ, 20-23/03/13, επαγγελματική
• INWETEX - ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, 10-12/10/13, επαγγελματική 

Η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου έχει πρωτοστατήσει στο άνοιγμα της αγοράς της Ρωσίας που αυξάνει κάθε χρόνο με υψηλούς ρυθμούς. Η επένδυση αυτή έχει σημαντικά οφέλη για τα μεγάλα αλλά και για τα μικρά νησιά. Εκτός από τους μεγάλους προορισμούς με διεθνή αεροδρόμια, τα μικρά νησιά με συγκοινωνία εσωτερική έχουν να επιδείξουν ιδιαιτερότητες και θεματικά στοιχεία που τα καθιστούν πολύ ελκυστικά. πχ Πάτμος, Τήνος για θρησκευτικό και κυρίως προσκυνηματικό τουρισμό.

Σαντορίνη για την τέλεση γάμων, γαστρονομία, Σύμη για την αρχιτεκτονική και την φήμη που έχει αποκτήσει, επιπλέον το μοναστήρι του Ταξιάρχη, Κάρπαθος για την παράδοσή της, Νίσυρος για το ηφαίστειο, Λέρος για τις φυσικές ομορφιές, Κάλυμνος για καταδυτικό και αναρριχητικό τουρισμό κλπ.

ΟΥΚΡΑΝΙΑ
• UITT - KIEBO, 27-29/03/13, επαγγελματική 

Νέα αγορά με πολύ ενδιαφέρον λόγω και της οικονομικής ευρωστίας που έχει, είναι η Ουκρανία. Η παρουσία της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου στην έκθεση θα ξεκινήσει τη διαδικασία γνωριμίας και ανταλλαγής για να ενισχυθεί το ενδιαφέρον που δείχνουν για τα νησιά μας. Στην έκθεση δίνεται η ευκαιρία να τονιστεί το θρησκευτικό στοιχείο και να προσελκύσει ειδικές ομάδες κοινού μεταξύ των άλλων.

Η έκθεση το 2012 είχε 24.788 επισκέπτες από τους οποίους το 23% ήταν Tour operators και το 42% ήταν τουριστικοί πράκτορες. Αυτό ενισχύει τον προγραμματισμό για άνοιγμα της νέας αγοράς στα νησιά μας.

ΚΙΝΑ
• BITE- BENJING, 21-23/06/13 ή ( ΙΤΕ – Χονγκ Κονγκ) 

Είναι η μεγαλύτερη έκθεση στην ανατολική Ασία και αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς ετησίως. Το 2012 είχε πάνω από 43.000 επισκέπτες, το 70% από αυτούς ήταν τουριστικοί πράκτορες. Είναι νέα αγορά για τα νησιά μας, με δυσκολία για την ανάπτυξη λόγω έλλειψης πτήσης προς την Αθήνα και σήμερα εξυπηρετούνται μέσω Κωνσταντινούπολης κυρίως.

Οι Κινέζοι γνωρίζουν αρκετά τα νησιά μας, αξιωματούχοι από τις αρχές του 2000 επισκέπτονται τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα και γνωρίζουμε ότι το τουριστικό προϊόν μας τους αρέσει γιατί συνδυάζει το περιβάλλον με την ιστορία και τον πολιτισμό. Η συμμετοχή στην έκθεση θα δώσει το στίγμα του προορισμού στην αγορά και αποτελεί ενέργεια επικοινωνίας, γνωριμίας και διερεύνησης.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ 
Στο πλαίσιο των εκθέσεων ή της διοργάνωσης άλλων εκδηλώσεων θα διοργανώνονται όπου κρίνεται απαραίτητο συνεντεύξεις τύπου με επιλεγμένους δημοσιογράφους ή θα διοργανώνονται παράλληλες εκδηλώσεις για την προβολή πάντα του προορισμού που είναι τα νησιά μας.


Η ΡΟΔΙΑΚΗ - Στόχος η προβολή των νησιών μας