Δευτέρα, 24 Δεκεμβρίου 2012

Ο τουρισμός πάει για ρεκόρ το 2013


Ο τουρισμός πάει για ρεκόρ το 2013
Ρεπορτάζ Γιάννης Παπαδόπουλος
Το 2013 μπορεί να εξελιχθεί σε μία ευχάριστη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και τον... προϋπολογισμό του κράτους, καθώς, εάν συνεχισθεί το εξαιρετικά ανοδικό κλίμα που παρατηρείται αυτή την εποχή στις προκρατήσεις σε βασικές αγορές, οι μεν αφίξεις θα αυξηθούν πάνω από 1 εκατομμύριο σε σχέση με εφέτος (υπερβαίνοντας τα 17 εκατομμύρια), τα δε τουριστικά έσοδα θα αυξηθούν κατά 1,2 δισ. ευρώ, προσθέτοντας στο ΑΕΠ της χώρας περί το 1,5%. Εαν επιτευχθούν αυτά τα μεγέθη, το 2013 θα είναι χρονιά ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό.
Την αισιόδοξη αυτή εκτίμηση έδωσε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κ. Ανδρέας Ανδρεάδης στη χριστουγεννιάτικη συνάντηση με τους τουριστικούς συντάκτες. Ο κ. Ανδρεάδης επισήμανε ότι το κλίμα για την Ελλάδα στο εξωτερικό είναι πλέον εξαιρετικό και αυτό αντανακλάται στις προκρατήσεις, που είναι αυξημένες κατά 20% έως 30% στη Βρετανία και τη Γερμανία, ενώ διψήφιο ποσοστό αύξησης καταγράφεται και στη Ρωσία. Την ίδια στιγμή, η άνοδος των προκρατήσεων σε αυτές τις αγορές προς Τουρκία και Ισπανία κινείται σε μονοψήφια ποσοστά, γεγονός, που δείχνει ότι η Ελλάδα ανακτά μέρος από το χαμένο έδαφος στις δυο παραδοσιακές της αγορές, της Βρετανίας και της Γερμανίας. Αξιοσημείωτο ότι και η Αθήνα, που βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση τα τελευταία χρόνια, δείχνει σημεία σταθεροποίησης για το 2013 και, εκτός απροόπτου, η νέα χρονιά θα σηματοδοτήσει την αρχή της ανάκαμψης και για τον αθηναϊκό τουρισμό.
Το στοίχημα, κατά τον κ. Ανδρεάδη, έχει μετατοπισθεί τώρα στο εσωτερικό της χώρας, όπου χρειάζεται η κατάρτιση, μέσα στους επόμενους 2-3 μήνες, εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης και ανάπτυξης. Το σχέδιο αυτό, είπε, πρέπει να περιλαμβάνει λεπτομερείς και εξειδικευμένους στόχους, ιεραρχήσεις προτεραιοτήτων, μέσα πολιτικής και πρωτοβουλίες, χρονοδιάγραμμα και κατανομή ευθυνών. Στόχος πρέπει να είναι η μεταφορά χρηματοοικονομικών πόρων: Από τον δημόσιο τομέα στον ιδιωτικό, από τους μη εμπορεύσιμους κλάδους της οικονομίας στους διεθνώς εμπορεύσιμους, από την ιδιωτική και δημόσια κατανάλωση στις ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις και στις εξωστρεφείς οικονομικές δραστηριότητες, από τις εγχώριες μη ανταγωνιστικές υπηρεσίες, στον τουρισμό, στη βιομηχανία, στον αγροτικό τομέα και τις καινοτόμες εξαγωγικές επιχειρήσεις.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ επανέλαβε ακόμη ότι απαιτούνται πρωτοβουλίες για να αποκατασταθούν συνθήκες υγιούς ρευστότητας στην αγορά, να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο μακροχρόνιας ρύθμισης των δανείων των βιώσιμων και ανταγωνιστικών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε στρατηγικούς εξωστρεφείς τομείς, όπως ο τουρισμός και, βέβαια, πρέπει να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σταθερό φορολογικό πλαίσιο που θα είναι αναπτυξιακό, δίκαιο, αποτελεσματικό και ανταγωνιστικό. Ο κ. Ανδρεάδης ζητεί σταθερούς φορολογικούς συντελεστές για μία 5ετία, χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές στα κέρδη και στα μερίσματα των επιχειρήσεων, μείωση 10% των ασφαλιστικών εισφορών, χαμηλούς συντελεστές ΦΠΑ στα διεθνώς εμπορεύσιμα αγαθά, όπως τα τουριστικά πακέτα και η ακτοπλοΐα και υψηλότερους στα μη εμπορεύσιμα αγαθά, τα πολυτελή και τα βλαπτικά για την υγεία και το περιβάλλον καθώς και άμεση αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων χρεών που έχει το Δημόσιο προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά.

Η MARKETING GREECE AE
Βusiness plan για την υπό σύσταση εταιρεία μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού Marketing Greece ΑΕ εκπονεί η McKinsey & Company, όπως είπε χθες ο κ. Ανδρεάδης. Το business plan ολοκληρώνεται τις προσεχείς ημέρες και θα αποτελέσει τον «μπούσουλα» για την οργάνωση και δράση της εταιρείας, η οποία θα έχει μετόχους τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ και την ΕΔΕΕ. Μεταξύ των δράσεων της Marketing Greece περιλαμβάνονται:
1. Η δημιουργία διαδραστικής ιστοσελίδας, η οποία θα προσφέρει στον χρήστη ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τους προορισμούς και τις εμπειρίες που μπορεί να βιώσει στην Ελλάδα, παρέχοντας τη δυνατότητα σχεδιασμού του ταξιδιού του, αναζήτησης υπηρεσιών διαμονής, μεταφοράς και περιήγησης, επιλέγοντας από μία αναλυτική λίστα των παρόχων των αντίστοιχων υπηρεσιών, παρέχοντας τη δυνατότητα διασύνδεσης με περισσότερες από μία διαδικτυακές μηχανές κρατήσεων (booking engines).
2. Η ανάπτυξη δικτύων δημοσίων σχέσεων σε βασικές αγορές-στόχους, όπως η Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η γαλλόφωνη και γερμανόφωνη Ευρώπη, με στόχο τη μετάδοση και αναπαραγωγή θετικής δημοσιότητας και την ελκυστική παρουσίαση των ποικίλων ελληνικών τουριστικών προϊόντων και προορισμών.
3. Η διοργάνωση εκδηλώσεων με προσκεκλημένους εκπροσώπους της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας και του τύπου σε συνεργασία με φορείς του τουρισμού.
4. Η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών αναφορικά με τον σχεδιασμό τουριστικών προϊόντων και το στρατηγικό σχέδιο προώθησής τους.
Η Marketing Greece θα προχωρήσει στη σύναψη πρωτοκόλλου συνεργασίας με το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, το οποίο αναμένεται να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων. Η εταιρεία προβλέπεται να καταστεί οικονομικά βιώσιμη σε ορίζοντα 3ετίας, προσδοκώντας έσοδα τόσο από την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και την υποστήριξη δράσεων προώθησης για λογαριασμό φορέων του τουρισμού όσο και από τη διαχείριση της ιστοσελίδας.
Για τη συγκέντρωση των απαραίτητων κεφαλαίων για τη λειτουργία της εταιρείας θα διεξαχθεί επενδυτικό roadshow όπου θα παρουσιασθούν οι στόχοι, οι βασικές πτυχές του business plan και οι βασικές δραστηριότητες της Marketing Greece. Οι εκδηλώσεις αυτές θα ξεκινήσουν στις 15 Ιανουαρίου στην Αθήνα και θα συνεχισθούν μέσα στον μήνα στη Θεσσαλονίκη, στη Ρόδο, στο Ηράκλειο-Χανιά και την Κέρκυρα.

Πιο εύκολη η βίζα
Σύσκεψη με τους πρέσβεις και τους προξένους της χώρας σε αγορές, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ελληνικό τουρισμό, όπου απαιτείται η έκδοση βίζας, πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Εξωτερικών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ΣΕΤΕ και υπηρεσιακούς παράγοντας. Αξιοσημείωτο ότι οι πρέσβεις και οι πρόξενοι ήρθαν στην Αθήνα με έξοδα του ΣΕΤΕ. Η συζήτηση κατέληξε στις διαπιστώσεις ότι μπορεί να μειωθεί ο χρόνος έκδοσης της βίζας στις 24 ώρες (από 48 ώρες σήμερα - στις περισσότερες χώρες), να χορηγούνται περισσότερες βίζες πολλαπλών θεωρήσεων καθώς και να ζητούνται λιγότερα δικαιολογητικά παντού. Τα συμπεράσματα της σύσκεψης θα αποτυπωθούν στην εγκύκλιο του υπουργείου Εξωτερικών προς τις Προξενικές Αρχές, ώστε να ακολουθείται ενιαία πρακτική σε όλες τις χώρες.



Ο τουρισμός πάει για ρεκόρ το 2013