Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2012

Η NEL ζήτησε τη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Ιός-Θήρα



Σε περίπου δύο μήνες αναμένεται να συνεδριάσει εκ νέου το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, το οποίο συνήλθε την Πέμπτη 25/10 και εξέτασε αιτήματα των εταιρειών για τις ελεύθερες δρομολογήσεις της νέας περιόδου, από 01/11/2012 έως 31/10/2013.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το αίτημα της NEL για δρομολόγηση του επιβατηγού οχηματαγωγού ταχύπλοου «Αίολος Κεντέρης» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά από 19/07/2013 έως 01/09/2013. Να σημειωθεί, ότι στη συγκεκριμένη γραμμή δραστηριοποιείται, ήδη, η ANEK. Η δρομολόγηση του «Κεντέρης» ζητήθηκε, επίσης, στη γραμμή Πειραιάς-Μύκονος-Εύηλος Ικαρίας-Βαθύ Σάμου από 16/07/2013 έως 01/09/2013.

Η NEL ζήτησε, επίσης, τη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Ιός-Θήρα, στην οποία δραστηριοποιείται ήδη η BLUE STAR. Οι συγκεκριμένες αιτήσεις αναβλήθηκαν κατά πλειοψηφία και θα εξετασθούν στο άμεσο μέλλον από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών(ΣΑΣ).

Εξάλλου, εντός πέντε ημερών από σήμερα, 29/10, αναμένεται να αποφανθεί και να απαντήσει η επιτροπή ενστάσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα αιτήματα των οποίων απορρίφθηκαν στον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές στις 24/10/2012 για τυπικούς, κυρίως, λόγους.
Ειδικότερα, απορρίφθηκαν επτά αιτήματα και σήμερα έως τις 15:00 το μεσημέρι οι ενδιαφερόμενες εταιρείες προσκόμισαν τα αναγκαία πιστοποιητικά, προκειμένου να υπάρξει απάντηση από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Μόνο στην αίτηση της ΛΑΝΕ με το πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» για τη γραμμή Κύθηρα-Αντικύθηρα η επιτροπή είναι «ναι», ενώ, οι συμβάσεις που λήγουν στις 31 Οκτωβρίου ενδέχεται να παραταθούν με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας.

Ωστόσο, απορρίφθηκαν τα αιτήματα των εταιρειών BLUE STAR FERRIES και C-LINK FERRIES θυγατρική της NEL, για δρομολόγηση των επιβατηγών πλοίων «Διαγόρας» και «European express», αντίστοιχα, στις γραμμές Πειραιάς-Πάτμος-Λειψοί-Λέρος-Κάλυμνος-Κως-Σύμη-Ρόδος και επιστροφή, Πειραιάς-Αστυπάλαια-Κάλυμνος-Κως-Νίσυρος-Τήλος-Ρόδος και επιστροφή και Πειραιάς-Κάλυμνος- Κως-Νίσυρος-Τήλος-Σύμη-Ρόδος και επιστροφή.
Η BLUE STAR FERRIES, σε ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι η Επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας «εφηύρε καινοφανείς και άκρως πρωτότυπους λόγους αποκλεισμού της από τον διαγωνισμό».

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι σταματάει τη δρομολόγηση του πλοίου «Διαγόρας» στις γραμμές Πειραιάς-Πάτμος-Λειψοί-Λέρος-Κάλυμνος-Κως-Σύμη-Ρόδος και επιστροφή και Πειραιάς-Αστυπάλαια- Κάλυμνος-Κως-Νίσυρος-Τήλος-Ρόδος και επιστροφή, καθώς, όπως ανέφεραν στελέχη της στο ΑΜΠΕ, η σύμβαση της εταιρείας ισχύει για το χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και τη σύναψη σχετικής σύμβασης της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31/10/2012.

Οι λόγοι αποκλεισμού της, σύμφωνα με την επιτροπή του υπουργείου αλλά και την εταιρεία, είναι ότι στην εγγυητική επιστολή της Τράπεζας Πειραιώς δεν συμπεριλαμβάνεται η φράση «και επιστροφή», δεν έχει προσκομιστεί ΦΕΚ ανακοίνωσης τελευταίου διοικητικού συμβουλίου, ενώ, έχει προσκομιστεί ελλιπές ακριβές φωτοτυπικό αντίγραφο του βιβλίου μετόχων. Επίσης, στο πιστοποιητικό P&I clup δεν αναγράφονται ρητά κάποιες διατάξεις.

Εξάλλου, το αίτημα της θυγατρικής της NEL C-LINK-FERRIES, που διεκδικεί και η ίδια τα συγκεκριμένα δρομολόγια, απορρίφθηκε με αφορμή καταγγελία της BLUE STAR, ότι η εν λόγω εταιρεία έχει υπαχθεί στο άρθρο 99 και τελεί υπό πτώχευση.

Σύμφωνα με στελέχη της NEL, εκπρόσωπος της C-LINK-FERRIES κατέθεσε στις 25/10 στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών πιστοποιητικό από το πρωτοδικείο Πειραιά, που είναι και η έδρα της εταιρείας, στο οποίο αναφέρεται ότι η C-LINK-FERRIES δεν έχει υπαχθεί σε καμία πτωχευτική διαδικασία και, προφανώς, μπορεί να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς.

Επίσης, απορρίφθηκαν τα αιτήματα για τη δρομολογιακή γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Αγ.Κήρυκος-Φούρνοι-Καρλόβασι-Βαθύ Σάμου και επιστροφή, που διεκδικούν οι εταιρείες C-LINK-FERRIES με το πλοίο «Μυτιλήνη» και η Αιγαίον Πέλαγος με το «Ιεράπετρα».

Αναφορικά με τη C-LINK-FERRIES η απόρριψη έγινε για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, ενώ, το αίτημα της «Αιγαίον Πέλαγος» απορρίφθηκε για το γεγονός ότι η ηλεκτρονική κατάσταση με τα στοιχεία των μετόχων δεν φέρει θεώρηση της αρμόδιας ΔΟΥ με πράξη θεώρησης το αργότερο 30 εργάσιμες ημέρες πριν από την υποβολή της υποψηφιότητας.

Σύμφωνα με τον νόμο 2932/2001, εάν κάποιες εταιρείες αποκλειστούν από τον μειοδοτικό διαγωνισμό, το υπουργείο είναι υποχρεωμένο να επιβάλει μονομερώς τετράμηνη παράταση στην προηγούμενη εταιρεία που είχε τη γραμμή.

Τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά ζητά η NEL - Express.gr